Saturday, March 28, 2009

fast forward again??

tahun 97, dapat g sekolah sendiri, sebab sekolah dh dekat..oh,sebelum tu, mula sekolah agama rakyat seri kelebang. kat sini pun dapat kenal ramai kawan dan cikgu2. menariknya, mak aku pun dapat kawan sebab hantar aku g jalan kaki.lalu umah org,diorang tegur..bila dh besar sikit,mak aku antar dan amik kt gerai jual air tebu tepi sungai.hehe.balik semula cerita g sekolah sendiri tadi,pindah sekolah seri kelebang tengah tahun 97. g naik basikal. hehe,seronok rasanya pagi2 kayuh basikal g sekolah. dekat sini banyak yg igt lagi,tpi citer lain kali je la eh.


tahun 99,sedih rasa berpisah ngn kawan sume tenggelam bila dpt kawan baru dekat SIS-sekolah izzuddin shah. ditempatkan bersama x silap 38 org pelajar tingkatan 1 dalam dorm kuning dkt blok c atau Saidina Uthman.di sekolah ni mengenali sistem usrah, ms tu usrah aku nombor 10(klu xslh) di bwh bimbingan sorang nuqaba' tingkatan tiga-abg basit hamzah.ms form 1,mcm2 yg jadi,xyah citer r. masa form 1 kelas Ibnu Sina.luper r nm cikgu kelas,nnt klu igt aku tulis. masa form 2 duk lam kelas 2 rushd.masa ni sekolah wt susunan student dalam 1 blok d 1 tingkatan,maka bercampurlah kami form 2 yg sebelum ni di pisahkan dengan blok. sume form 2 masa tu duk blok saidina abu bakar-a.kitaorg dr blok c duk kt bilik c.asrama ni kekal juga tahun depannya.serupa cam bilik,kelas masa form 3 pun xberubah,3 rushd.igt lagi,tahun tu masa tgh duk study sebab nk pmr, dgr kt radio WTC runtuh..dan kemudian bermula serangan amerika ke atas negara Islam.

tahun 2002,rasa takut je klu2 xdpt tawaran masuk sis balik,tpi alhamdulillah,ley dftr gak, hehe.selepas 2 tahun,balik semula ke dorm mula2 masuk dulu.bila tgk papan katil tu, d lagi tulisan yg kitaorg tulis masa form 1 dulu.hehe.bermula perjuangan untuk spm dan aku memilih prinsip akaun untuk diberi fokus.kelas 4&5 pengajian islam 2(vokasional teknik) mengajar sedikit sebanyak mengenai tanggungjawab.

akhir tahun 2003,berakhirlah riwayat hidup di sebuah tempat pengajian bernama sekolah. sementara tunggu result spm kerja sekejap dekat UO(sekarang the store ipoh).mmg byk pengalaman dapat ditmba..ari2 terakhir kt c2 dpt berita yg buruk,kawan aku tgh koma sebab trlibat dalam xcident.alhamdulillah arwah cuma koma seminggu jer dan aku sempat g tgk arwah msa kt hospital..alfatihah bt sahabatku Syariful Amri.

dlm bulan april tahun yg sama,surat tawaran ke matrik sampai,sekali lagi aku sorang2 dr sis tercampak kt changlun, terima kasih kwn2 sume setahun kt matrik kedah dpt gak dihabiskan.

julai 2005,kaki jejak jugak kt uni malaya,walaupun mula2 dpt ekonomi rs berat tpi kuatkn juga langkahan g dftar kt kolej tun syed zahiruddin(KK9).sehingga sekarang aku still kt um lagi..doakan aku dpt abiskan degree ni gak ye kwn2.

abislah sudah sesi pengenalan aku..sekarang nk tumpu pda misi mengekalkan tali silaturrahim ngn anda sume lak..sampai jumpa lagi





1 comment:

  1. Alhamdulillah,
    rajin inspektor Dayat berkarya dalam blog ni... hem.. pas ni cerita r pengalaman menarik ke... pahit ke.. boleh r sama2 kita jadikan panduan dan iktibar...
    InsyaAllah ni nak kongsi... try buka blog ni... der kawan y dayat kenal.. hehehe
    http://syahirahhanimidris.blogspot.com/

    ReplyDelete